PRINCIPIS
Acompanyar els infants i les seves famílies, dones i homes immigrants i nouvinguts, en el seu procés vital des d'una mirada positiva i capacitadora, creant un espai de trobada i acolliment.
VALORS
- Solidaritat
Com a valor que consisteix en protegir la vida i la dignitat de les persones, compartint i acompanyant el seu procés personal. Creiem que la solidaritat permet resistir les adversitats que es presenten al llarg de la vida, basant-nos en l’ajuda, el recolzament, el respecte i la tolerància.
- Empoderament
Com a valor que consisteix en el procés pel qual es transmet a la persona o col·lectiu confiança i seguretat, proporcionant les eines necessàries per augmentar la seva autoestima, millorant així les seves capacitats i incrementant les seves potencialitats.
- Mirada positiva
Considerem molt important actuar des d’una mirada positiva, orientada en tot moment en les potencialitats i no en les carències, creient que les adversitats i els conflictes poden ser oportunitats de canvi per aprendre i créixer.
- Diversitat
Creiem que la diferència és riquesa, tots som diferents, i aixó ens porta a que la relació amb l’altre, amb els seus trets culturals i les seves idiosincràsies, sigui una font d'entesa i apropament que ens faci millors. Volem treballar el respecte mutu i el saber valorar la diferència com a enriquiment personal.
- Igualtat d’oportunitats
Entenem que aquest dret, reconegut tant a la declaració de drets humans com a la constitució espanyola, consisteix en fomentar el respecte a la diferència i els processos individuals per tal que tothom pugui optar a una vida plena. Tots som iguals davant la llei sense que hi pugui haver cap discriminació per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.
- Empatia
Com a valor que fa que sapiguem posar-nos en el lloc de l’altre, amb una actitud que afavoreix una escolta activa, i que promou la capacitat de comprendre, ajudar i preocupar-se per els altres, aconseguint així una major col·laboració i enteniment entre les persones.
- Equitat
Com a valor que posa la mirada en l’individu, com a centre, respectant les seves característiques i peculiaritats per poder oferir a cadascú el que necessita.
“Cuenta una historia de que varios animales decidieron abrir una escuela en el bosque. Se reunieron y empezaron a elegir las disciplinas que serían impartidas durante el curso.
El pájaro insistió en que la escuela tuviera un curso de vuelo. El pez, quería que la natación fuera también incluida en el currículo. La ardilla creía que la enseñanza de subir en perpendicular en los árboles era fundamental. El conejo quería, de todas formas, que la carrera fuera también incluida en el programa de disciplinas de la escuela. Y así siguieron los demás animales, sin saber que cometían un grande error. Todas las sugerencias fueron consideradas y aprobadas. Era obligatorio que todos los animales practicasen todas las disciplinas.
Al día siguiente, empezaron a poner en práctica el programa de estudios. Al principio, el conejo se salió magníficamente en la carrera; nadie corría con tanta velocidad como él. Sin embargo, las dificultades y los problemas empezaron cuando el conejo se puso a aprender a volar. Lo pusieron en una rama de un árbol, y le ordenaron que saltara y volara. El conejo saltó desde arriba, y el golpe fue tan grande que se rompió las dos piernas. No aprendió a volar, y además no pudo seguir corriendo como antes.
Al pájaro, que volaba y volaba como nadie, le obligaron a excavar agujeros como a un topo, pero claro, no lo consiguió. Por el inmenso esfuerzo que tuvo que hacer, acabó rompiendo su pico y sus asas, quedando muchos días sin poder volar. Todo por intentar hacer lo mismo que un topo.
La misma situación fue vivida por un pez, por una ardilla y un perro que no pudieron volar, saliendo todos heridos. Al final, la escuela tuvo que cerrar sus puertas.
¿Y saben por qué? Porque los animales llegaron a la conclusión de que todos somos diferentes. Cada uno tiene sus virtudes y también sus debilidades. Un gato jamás ladrará como un perro, o nadará como un pez. No podemos obligar a que los demás sean, piensen, y hagan algunas cosas como nosotros. Lo que lograremos conseguir con eso es que ellos sufran por no conseguir hacer algo de igual manera que nosotros, y por no hacer lo que realmente les gusta”.